Filozofia iubirii ţac-pac…


scris de în , ,

comentează primul






Alina Danciu, Cecilia Donat, Alex Mărgineanu, Andrei Elek, Călin Stanciu Jr.  joacă într-un spectacol dinamic și primăvăratic în regia Antonellei Cornici, cea care-a sosit la noi în urbe tocmai din romanticul Iași. Iar asta se va întâmplă chiar diseară la Teatrul ,,Ioan Slavici’’. Pe un text scris de un scenarist bucureştean notoriu, Mimi Brănescu, într-un argou al zilelor noastre, două cupluri se alcătuiesc şi apoi se dizolvă. Un spectacol care nu-şi propune mari chestionări existenţiale, dar care nu e lipsit de poezie. Și care  mai ales este foarte vizual, fără a păcătui prin simplificare. Unii vor spune că argoul din text este prea mult, mai mult decât dânşii pot îndura, în orice caz. (Cum adică, se înjură niţel???? vor ricana tradiţionaliştii.) Aceştia par să uite limbajul onomatopeic şi strident al străzii. Deopotrivă, spectacolul devine o oglindă a superficialităţii care ne caracterizează în măsură tot mai mare. În ciuda replicilor minimaliste, entuziasmul actorilor este efervescent, contaminant. Când ei se transformă din adolescenţi nesiguri pe ei în oameni căsătoriţi tipici putem remarca bruscheţea cu care sunt abandonate şi neterminate idealurile şi cum se insinuează laşitatea în relaţia de cuplu. Perechile boeme şi nonconformiste vor aprecia nonşalanţa jocului şi a regiei, degustând dinamica vizuală a spectacolului. După şaptezeci de minute frumoase în stilul ,,European Broadway’’ dacă vreţi,  veţi pleca spre domicilii fredonând balada lui Bobo Burlăcianu despre curajul de a fi rebel în dragoste. Şi niciodată mincinos.

(Spectacol: FLORI, FETE, FILME SAU BĂIEŢI de Atonella Cornici)
  

Tu ce crezi?